
Detenció dels pares d’un nadó mort
Un jutjat de Sabadell ha decretat la presó per als pares d’un nadó de només tres mesos que ha mort arran de suposats maltractaments a la llar. El Departament de Salut de la Generalitat ha confirmat el traspàs del menor en el hospital Parc Taulí, mentre que els progenitors es troben sota custòdia policial a causa de la seva presumpta implicació directament relacionada amb el cas.
Activació del protocol de protecció a la infància
Els fets es van produir durant la festivitat de Sant Joan, el 24 de juny, moment en què el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va haver de reanimar el lactant a la seva llar després d’una parada cardiorespiratòria. Va ser traslladat d’urgència a l’hospital, però malauradament, va perdre la vida el divendres, dia en què els metges van activar immediatament els mecanismes de protecció a la infància.
Procediment judicial i propostes d’acció
Els acusats han estat presentats davant el jutge de guàrdia, que ha ordenat la seva reclusió mentre que la divisió d’Inspecció Sanitària obre actuacions d’ofici. El Departament de Salut ha afirmat que realitzarà un seguiment d’aquest cas i que la seva secció d’Inspecció Sanitària durà a terme les actuacions necessàries.
Reaccions institucionals
El conseller de la Presidència de la Generalitat, Albert Dalmau, ha expressat el seu sentiments sobre la mort del menor, indicant que el cas
- Et Recomanem -
