Imatge de l'ocupant del cotxe afectat a les vies (Bombers)

El vehicle ha caigut des del carrer Moragas i Barret de la localitat

Els Bombers de la Generalitat han treballat aquest dimarts en el rescat dels ocupants d’un vehicle que ha sortit de la via al carrer Moragas i Barret de Sabadell i ha acabat caient sobre el talús que dona accés a les vies de Rodalies. L’avís s’ha rebut a les 09.43 hores i diverses dotacions s’han desplaçat fins al lloc dels fets per assegurar la zona i auxiliar els afectats.

Imatge de les vies de Rodalies al costat del carrer Moragas i Barret de Sabadell (Bombers)

Rescat dels ocupants

Al cotxe hi viatjaven quatre persones. Tres d’elles han pogut abandonar el vehicle pels seus propis mitjans, mentre que una quarta ha hagut de ser evacuada pels serveis d’emergència fins a l’estació, situada a uns 300 metres del punt de l’accident, perquè pogués ser atesa pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

La presència del turisme a la zona ferroviària ha obligat a interrompre la circulació de trens de la línia R4 entre Sabadell Sud i Barberà del Vallès. Protecció Civil ha activat la prealerta del pla FERROCAT mentre es desenvolupaven les tasques de rescat i retirada del vehicle.

Imatge de les vies de Rodalies de l’R4 a Sabadell Sud

Tot i que el sinistre s’ha produït al carrer Moragas i Barret de Sabadell, el cotxe ha acabat a la zona de vies de Rodalies, fet que ha provocat afectacions ferroviàries en aquest tram de la línia. Els Bombers han treballat en un entorn complicat, amb un fort desnivell i accés limitat, utilitzant escales i material especialitzat per arribar fins als ocupants.

Segons han informat els mateixos Bombers, es va ordenar aturar la circulació ferroviària i un tren que circulava per la via va poder frenar a temps, evitant impactar amb el vehicle accidentat. No s’han registrat ferits entre els passatgers del comboi ni tampoc s’ha produït cap col·lisió.

Afectació a l’R4

La incidència ha provocat alteracions a la línia R4 de Rodalies entre Sabadell Sud i Barberà del Vallès fins que els equips d’emergència han pogut completar el rescat i garantir la seguretat a la infraestructura ferroviària. Posteriorment, els tècnics han iniciat els treballs per retirar el vehicle i recuperar la normalitat del servei.

Les circumstàncies que han provocat la sortida de via del turisme encara s’estan investigant. La ràpida coordinació entre Bombers, Protecció Civil, SEM i els responsables ferroviaris ha estat determinant per evitar conseqüències més greus.


- Et Recomanem -